Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Nesuprantama straipsnio antraštė - nesužadintas skaitytojo smalsumas


Ar Jums taip nebūna, kad atsidarius internetinius naujienų portalus ir pradėjus skaityti naujienas, akys užkliūva už vieno ar kito straipsnio?

Straipsnio antraštės reikšmė

SEO Fausta. SEO paslaugos: straipsnių spaudai ir internetinių svetainių tekstų rašymas
Taip taip.... tikriausiai nieko nenustebinsiu, jog akimis “permetu” antraštes ir straipsnį, kurio antraštė mane sudomino, perskaitau. Dėl šios priežasties, manau, jog  straipsnio antraštė yra pagrindinis įrankis sužadinti skaitytojo smalsumą. Mano požiūriu, antraštes galima skirstyti į 3 kategorijas: nesuprantama antraštė, nesvarbu koks straipsnio turinys; suprantama antraštė, atitinkanti straipsnio turinį; suprantama antraštė, bet neatitinkanti straipsnio turinio.

Abipusis laimėjimas

Manau sutiksite, jog idealus variantas, tenkinantis tiek straipsnio autorių, tiek straipsnio skaitytoją - “suprantama antraštė, atitinkantį straipsnio turinį”. Tai yra tam tikra prasme abiejų pusių laimėjimas: straipsnio autorius pasiekė skaitytoją ir jam ištransliavo norimą žinutę; skaitytojas, supratęs apie ką bus straipsnis, pasirinko jį perskaityti ir galbūt priėmė ar įsisavino pateiktą informaciją.

Nesuprantamos antraštės padariniai

Tuo tarpu dvi kitos antraščių kategorijos yra garantuotas vienos pusės pralaimėjimas: “nesuprantama antraštė, nesvarbu koks straipsnio turinys”  - straipsnio autoriaus fiasko ir nesvarbu, kiek jis įdėjo žinių, patirties, laiko, emocijų ir pan. - straipsnis liko neperskaitytas; “suprantama antraštė, bet neatitinkanti straipsnio turinio” - mano nuomone, pats blogiausias variantas, nes tai didelis skaitytojo nusivylimas ir galbūt prarandama skaitytojų auditorija. Štai šiuo antru atveju labai lengva paslysti ant sensacingų naujienų ar antraščių!

Skaitytojas renkasi tai, ką supranta

Taigi grįžtant prie šio įrašo temos, neteisingai pasirinkus antraštę, autorius nepasiekia savo auditorijos. Dėl šios priežasties, net ir dabartiniame didžiuliame naujienų ir informacijos sraute, svarbus aiškumas, paprastumas, nuoširdumas. Žmogus renkasi ir skaito, tai ką jis supranta, arba tai, kas jį domina, bet jis irgi turi suprasti, kad tai, ką jis pasirinks skaityti, jo nuomone, bus įdomu.
Tikriausiai atsiras žmonių, kurie man prieštaraus: “kiekvienam neįtiksi”, “kiekvienas perskaito antraštę ir interpretuoja pagal save” ir pan. Ir žinoma, mes negalime atspėti, ką tuo metu skaitytojas galvoja, kokias asociacijas jam kelia tam tikri žodžiai ar simboliai, kokia jo nuotaika, lūkesčiai ir taip toliau... bet manau problema yra ne ta...

Universali ir paprasta taisyklė

Nesuprantamų antraščių problema yra ta, kad autorius, rašydamas straipsnį ir galvodamas apie jo antraštę “neperjungia žodyno” į skaitytojui suprantamą kalbą. Nors pastarasis sakinys nuskambėjo metaforiškai, tačiau tai ypač aktualu specifinių, techninių ir kitų nekasdieniškų sričių atstovams, kurie yra įpratę daiktus vadinti “savo kalba” - nesuprantama skaitytojui.
Be jokios abejonės, straipsnio antraštė turi būti įdomi, bet ji turi būti “apie turinį” ir tai nėra taip sudėtinga, kai, kad ir subjektyviai, pasvarstai “o kas gi skaitytojui būtų įdomu?”. Tokiu atveju neapgaunate nei savęs nei skaitytojo.
Ši taisyklė galioja ne tik straipsnių rašymui, bet taip pat ir internetinių svetainių tekstams bei kitiems edukaciniams, pramoginiams ar komerciniams tekstams. Ir tai nėra naujiena, iš naujo išrastas dviratis. Tai iš naujo prisiminta sena.

Jei patys rašysite tekstus, prisiminkite šią taisyklę. Jei rinksitės profesionalius rašytojus, žinokite, kaip įvertinti paruoštus tekstus!
Daugiau apie pranešimų rašymą spaudai, straipsnių rašymą spaudai, internetinių svetainių tekstų rašymą, galite paskaityti www.seofausta.lt

Komentarai